Турција се токми да ги забрани Дојче веле, Еуроњуз и Гласот на Америка

10

АНКАРА – Турското тело за следење на радиодифузијата им даде на три меѓународни новински агенции 72 часа да добијат дозвола за работа или да им биде блокиран пристапот до нивните платформи, изјави во средата еден од нејзините членови.

Илхан Ташчи го критикуваше потегот на Врховниот совет за радио и телевизија (РТУК) да бара лиценци од веб-локациите на турски јазик на германскиот радиодифузер Дојче веле, Гласот на Америка и Еуроњуз, велејќи дека тоа претставува дополнителен напад на слободата на медиумите во Турција.

„Со мнозинство гласови беше донесена одлука да добијат 72 часа веб-страниците на amerikaninsesi.com, dw.com/tr и tr.euronews.com за да добијат лиценци“, рече Ташчи во твитот.

Ташчи, еден од деветте членови на повисокиот одбор на РТУК, гласаше против.

Одборот на РТУК, во кој доминира владејачката АК партија, не беше веднаш достапен да коментира зошто ги побара лиценците.

Портпаролот на Дојче веле изјави дека засега не можат да го коментираат ова прашање бидејќи сѐ уште нема официјални информации од РТУК за тоа.

Турција во последниве години се придвижи кон зголемување на медиумскиот надзор давајќи му на РТУК надзор над целата онлајн содржина, која, исто така, има моќ да ја отстрани. Околу 90 отсто од главните медиуми во Турција сега се во сопственост на државата или се блиски до владата.

Ташчи, кој исто така е опозициски пратеник, рече дека вистинската цел на РТУК е слободата на медиумите.

„По националните медиуми, на ред се меѓународните информативни сајтови да бидат надгледувани и спречени. Со пристапот на РТУК ‘има видеа на страницата, мора да добие лиценца’, нема да вести без надзор“, рече тој.

Западните сојузници и групи за човекови права ја обвинија владата на претседателот Таип Ердоган дека го користи неуспешниот пуч во 2016 година како изговор за задушување на несогласувањето. Владата го негира ова, велејќи дека нејзините мерки се потребни поради безбедносните закани со кои се соочува Турција.

За време на неговата речиси две децении на власт, Ердоган често ги критикуваше медиумските содржини што не се во согласност со конзервативните исламски вредности што ги застапува неговата АК Партија.

Окан Конуралп, друг член на опозицијата во РТУК, рече дека одлуката од средата е обид да се претворат медиумите во цели.

„Сепак, и овој обид да се потиснат меѓународните медиуми е осуден на неуспех“, рече тој на Твитер. (Ројтерс)